Digitaliseringspolitik

Vi skal løbende bruge og fremme de muligheder, som digitaliseringen bringer til samfundet: for individer, erhvervsliv, civilsamfundet og offentlig forvaltning. Kort sagt, at digitalisere offentlig forvaltning ud fra borgerens behov. Formålet med digitaliseringen af den offentlige sektor er at kunne tilbyde enklere, mere åben og effektiv service til alle, nuværende fokuseres på følgende områder.

Offentlige tjenester

Digital infrastruktur

Styring af data

  • Digitalisering af offentlige tjenester skal være en nøgleprioritet. Omfattende alt fra online-betaling af kommunale afgifter til digital kommunikation mellem borgere og lokale myndigheder.
     
  • Digitale værktøjer til at forbedre tjenester som offentlig transport, skoler, eller social service.

Vi skal give de fornødne tilladelser til udvidelse af kabelførte, såvel som luftbårne netværk.

Stor datamængde kræver fokusere på styring af data og GDPR. Det omfatter beskyttelse af borgernes personlige oplysninger, brug af data til at forbedre tjenester, og fremme  “åbne data initiativer”, der gør offentlige data tilgængelige for borgerne.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies. 

Scroll to Top